Musik- og mindegudstjeneste ved Niels Jørgen Østergaard

Søndag 3. november 2024, kl. 15:00 - 16:00
Islev Kirke, Slotsherrensvej 321, 2610 Rødovre

På denne Allehelgensdag inviterer vi til en stemningsfuld musikgudstjeneste, hvor vi mindes dem, vi har mistet.

Islev Kirkes Kantori vil sammen med Rødovre Korskoles Ungdomskor og 8 herresangere fra Københavns Herrekor fremføre udvalgte satser fra Faurés Requiem, der danner en smuk, musikalsk ramme for dagens refleksioner.

Faurés Requiem tager afsæt i den katolske tradition med forbøn for de døde sjæle og musikken vil ledsage os igennem en eftermiddag fyldt med minder og håb.

Gudstjenesten vil indeholde tekstlæsninger, fællessalmer og oplæsning af navne på de sognebørn, der er gået bort det sidste år. Under navneoplæsningen tændes lys til minde om hver enkelt.

Kom og vær med til en stund af ro, nærvær og refleksion, hvor vi sammen kan finde styrke og lys i mørket.

Sognepræster: Niels Jørgen Østergaard og Lotte Uglebjerg Høck
Organist: Finn Pedersen

Du vil måske også kunne lide...

Islev Kirke  ·